söndag, april 29

Bio, bubbel och resår

Efter Kalles brunch var min tanke att sova några timmar för att sen kunna hitta på nåt skoj på kvällen. Istället satte jag mig och lärde mig sticka resår... 2 aviga, 2 räta. Men halsduken som jag ska sticka ska bara vara en maska av varje. Det är faktiskt finare än vad det ser ut på bilden... det är rakt och inte snett.

Hade tre biofilmer att välja mellan på kvällen, alla började kl 21 så lämpligt. Kalle fick välja och valde då den romantiska komedin Last King of Scotland. Lagom för en lördagkväll. Filmen är väldigt bra. Forest Whitaker som spelar Idi Amin är värd sin Oscar hundra gånger om. Han växlar från att vara en misstänksam, paranoid och arg person till en charmig, skämtande och broderlig person på en sekund. Man får se bilder på Idi Amin i slutet av filmen och då inser man att det var exakt så han var som person, fullkomligt oberäknelig.

Klockan var bara lite efter 23 när filmen var slut så vi satte oss på Svea och skålade i lite bubbel och sen ett rödvin som var väldigt gott, men som inte finns på Systembolaget naturligtvis. (2006 Diemersfontein, Pinotage från Sydafrika)

Vid 1 traskade vi hem, käkade lite korv och skrattade åt en kille som trodde han kunde betala med kort hos korvtanten med låda på magen.

Inga kommentarer: