lördag, april 28

Min vänstra hand

Med skräckblandad förtjusning studerar jag mitt sår... det här är ännu en skada som kommer förändra mitt utseende. Det är inte var dag det händer! Man kan säga att mina utseendeförändrande dåd håller till mest på min vänstra hand. På pekfingret har jag ett ärr från fritids... Maria skulle såga i en bräda som jag höll i men Maria sågade mest i mitt finger. På tummen har jag två ärr, ett från en hederlig gammal skära när jag skar raps, rybs eller möjligen senap en sommar (nä, jag tänker inte förklara det närmare), ett när jag hackade lite i en buljongtärning och råkade hacka lite i tummen också. Nu har jag två skador på utsidan av handen också, på den köttiga delen nedanför lillfingret. Christoffer skulle tvunget slänga mig över axeln och sen landa ovanpå mig på övergångsstället utanför McDonald's i Lund... då fick jag en knasig spricka som sen läkt lite konstigt (följdriktigt) så jag har en stor bula som inte borde vara där. Sen nu då.... mitt sår som är ungefär 5-6 mm djupt och inte vill sluta blöda riktigt eller gå ihop på det sätt det ska sitta ihop. Vad gör man inte för att förnya sig!? ;)

Inga kommentarer: