tisdag, april 24

Jo minsann, jag har stickat!

Mumintrollet är nog virkat faktiskt, men när jag hittade den här bilden så kom jag plötsligt ihåg nåt tufsigt med stora hål i maskorna så stoppningen ramlar ut, jag har stickat en svart elefant med rosa öron! :D

Har börjat kolla på lite mönster till strumpor. Rena grekiskan på svenska och när det var på engelska blev det ännu svårare. Varför är det ingen som talar om hur en avig och en rät maska ser ut och hur man gör? SNYFT! I den mest basic beskrivning jag hittat hittills står det: Lägg upp 80 maskor fördelat på 4 stickor, 2 a 2r, sticka ca 50 varv resår. Sen när vi kommer till hälen... då visar de ett förbannat diagram med kryss och prickar i, som inte är "fyra i rad" utan nåt som jag inte klurat ut än. :( Hepp!

Jag ska kanske börja med en halsduk trots allt, har en känsla av att jag kan vara ganska duktig på frans.

Inga kommentarer: