onsdag, april 18

To much coffee

Har druckit alldeles för mycket kaffe ikväll. Men det blev bara så under MVK-mötet. Kommer vara vaken till 100.

Sitter just nu och smaskar lite på mörk choklad med halloncrisp... gott! :)

Kolla på American Idol, jag har redan erkänt att jag är barnsligt förtjust i sådana program. Men det finns en sak som jag lagt märke till hos mig själv. Självklart gör jag min egen bedömning av alla sångare under tiden som de sjunger och skriver min egen lilla recension i huvudet (eller på IM till nån kompis som kollar eller inte kollar på programmet) innan Randy, Paula och Simon säger sitt.

Ungefär likadant är det med ny musik jag hör. Kollar runt så pass mycket bland det nya att jag ofta hört det innan jag läser recensionen i tidningen (har ju ingen tidning längre).

Allt oftare stämmer min recension väl överrens med det kritikerna eller juryn i Idol har att säga. Men... innebär detta att jag blivit en bättre recensent, hör vad som är bra och dåligt i musik, eller har jag tränat mitt öra för att höra vad som kommer att gå hem hos kritikerna och sätter min egen värdering därefter? Jag kanske bara inbillar mig att något är dåligt, när jag innerst inne tycker att det är bra... eller i alla fall lite catchy!?

Ska fundera på det där några varv till tror jag. Sen göra en lista med alla låtar som jag lyssnar på och mycket väl kan sjunga med i för full hals trots att de är "dåliga". Skulle inte förvåna mig om Nick Lachey får vara med på den listan... ryser lite vid tanken, men hey... pojkband har faktiskt en plats även i min värld.

Inga kommentarer: