torsdag, april 26

Något så enkelt

Det finns en sak jag stör mig på. Eller det finns säkert fler men just idag så är det det här. Användandet av automatisk signatur i mailen. Så att man slipper skriva sitt namn i slutet av varje mail. För det är ju inte det man efter ett par års övning skriver allra snabbast!

För mig är det fråga om en slags artighet som försvinner, kanske för att jag är kvinna och gärna för även officiell kommunikation i en personlig stil. Men jag känner hur hela jag dras ner i en trist och tråkig fyrkantsvärld så fort jag i fet text, gärna i annan färg, ser:

Med vänlig hälsning...

Känns det inte falskt och främmande? Som att man egentligen inte vill ha kontakt? Är jag den enda som inte gillar det här?

Det är ok att ha sina kontaktuppgifter och diverse titlar i en signatur, men gott folk... ska ni maila mig så ska ni banne mig skriva hej då på egen hand om ni vill ligga kvar i min mailinglista. Så farligt med tid tar det inte att skriva men det gör faktiskt ganska mycket för intrycket... då menar jag både intrycket av mailet och av avsändaren som person.

Inga kommentarer: