tisdag, april 17

En drös med foton

På lördagen var vi ute i Västanå i Margaretas (en Ya-Ya flicka) stuga. Fick undan en massa löv som pyromanpappa satte eld på och rökförgiftade hela släkten innan nån annan stoppade hans upptåg med lite snö som låg kvar i skogen.

En pyromanpappa i begränsade former får till en bra grillning. Årets första för mig och jag kommer förmodligen inte att få i mig så många korvar till i år. Efter maten blev det två hårda matcher Kubb... Ellas lag förlorade för att alla inte höll tummarna ordentligt. Jag satt bara i solen och hade det bra.

Isac var nöjd när han fått av sig de tunga galonkläderna, ätit upp korven och fått ett russinpaket istället.

Andra (ja, hon heter så) försökte sätta sig på stolen men My var snabb och trängde sig före... "den e MIN". I övrigt hoppade My mest omkring i vattenpölarna och slängde i de tunga bocciakloten så det stänkte på alla.

Det känns lite konstigt när det är 20 grader varmt i luften och helt vindstilla men isen ligger kvar på sina ställen. Det här är ute vid deltat.

Efter turen till deltat åkte jag över till Alnö och hälsade på Jenny, Roine och Isac. Var tvungen att se hur det gick med huset och golvläggningen. Har hänt betydligt mer där än i min lägenhet sen förra året. Åt mjukglass på Ö-grillen och postade äntligen brevet till vägverket. Isac visste inte riktigt vad han skulle koncentrera sig på, glassen eller bilarna och motorcyklarna på vägen bakom.

Det ser kanske ut som att Hilma fuskar och har tassarna i men det har hon inte. En i alla stycken helt galen hund. Dribblar bort en totalt om hon får en fotboll. Släpper aldrig taget om sina leksaker. Ola fick ge sig efter ett tag. Han blev trött i händerna.

Mitt och Olas flyg gick senare än de andras så vi hade lite tid att checka områden vi inte sett sen vi var barn. Försökte gå runt Vivstavarfs tjärn men det gick inte. Så vi åkte upp till ladan (numera E-On hockeyarena) istället och tog ett varv i skidspåret utan snö. Men där åkte vi när vi var små... vi kommer ihåg att det fanns två rundor att ta, en kortare och en lite längre. Vi såg en jättekort runda nu, kanske inte mer än 350 meter, vi hoppas SÅ att det inte var den korta rundan då också!!!
Efter den långa promenaden längs den korta rundan så åkte vi in till Sundsvall. Undrar om Café le fil du Rasoir har lika bra fredagsöl i Sundsvall som Malmö?

Ola fick ångest direkt... jag skrek "We're gonna die!!!" och tog ett foto. Jag tycker att propellerflyg är lite scary alltså.

Inga kommentarer: