onsdag, augusti 9

The things we do...

De senaste dagarna har den stora planen för dagen varit att läsa inför den tenta jag har på måndag i nästa vecka. Har en till på torsdag också för den delen. Men jag kommer inte igång. Istället ligger jag och tänker på livets mer eller mindre stora problem och deras eventuella lösning. Hade gärna haft en klar lösning på ett problem men eftersom det finns fler personer inblandade så blir aldrig lösningen så som man tänkt sig den i huvudet.

Det som stör mig är att såna här grejer alltid har en tendens att kännas akuta när man egentligen har viktigare saker för sig. Ett par saker har varit möjliga att ta upp till diskussion precis hela sommaren, jag har bara låtit bli. Nu kan jag knappt vänta. Eller egentligen så hade ett par saker fått kunna vänta för de är inte så roliga.

Normalt bakar jag när jag tänker... ibland blir det bra. Ibland blir det skitdåligt för jag är för förvirrad. Idag skulle det bli dåligt. Istället har jag rengjort mitt tangentbord med tops och bomullspads, how girly. Men det kändes ganska tjejigt att den mesta skiten på tangentbordet var hårspray. Resultatet ser du på bilden... fint va?! Den lilla killen på bilden är mitt kusinbarn Isac. Han är den finaste. Dessutom är han okomplicerad, bra egenskap. Bilden är tagen när Sveriges VM-hopp fortfarande var vid liv.

Nu ska jag äta majs. Om jag kommer på en bra tanke för varje majskorn jag äter kan man säga att jag har kommit på ganska många bra saker sen. Då kanske jag kan få lite pluggro :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har fått äta en och annan av dina problemkakor, tycker de brukar vara ganska smaskiga.

Är insatt i dina problem och vet varför du tycker situationen är jobbig. Som du vet är jag bättre på att äta dina kakor än att lösa dina problem, det är alltid du som reder ut mina.

Ska inte säga för mycket i en blog, men jag är oerhört tacksam för att du en gång klädde mig i bomull och skyddade mig så mycket du bara kunde. Du fick ta väldigt mycket stryk själv. Vet också att jag överraskade dig när all bomull väl kom av och det är därför vi kan vara vänner idag.

Du är duktig på att lämna relationer som inte är hälsosamma för dig. Men kanske ska du inte vara för snabb att gå. Jag tror bara att villkoren för relationen behöver förändras. Det kanske kan bli precis som vi?

Skulle det inte hända och du behöver gå i landsflykt så finns det en säng i London till dig bäddad och klar. Men det där dagarna i Prag kanske räcker...

andas emmisen, det blir bra

Emma sa...

Fem timmars msn-diskussion, två timmar i telefon (thanx) och drygt en timme i bastun... idag bakar jag :)