torsdag, augusti 24

Malmöfestivalen - Dagens räddning

Mikael Wiehe fyllde 60 år idag. En massa braiga artister firade honom genom att framföra Wiehes låtar. Kan erkänna att hade det varit födelsedagsgrisen själv som stod på scen så hade jag inte gått dit. Gillar låtarna men klarar inte av att lyssna på hans bräkande. Att låta andra bättre artister framföra låtarna medan han själv sitter i en fåtölj och käkar röd klubba är en briljant idé.

På min 60-årsdag ska jag sitta på scen och lyssna på när Winnerbäck och Dregen bland flera framför mina storartade låtar. (Som hittills sträcker sig till enbart texter... men vänta ni bara ;)


Dagens och förmodligen denna festivalens absolut bästa spelning stod Montys Loco för. Skriv nu upp det namnet!!! Såg dem som förband till Cardigans i våras, jag var nästan den enda på hela KB som kunde låtarna, men nu var det lite fler som kände till dem. Tjejen som sjunger är min nya idol. Herregud vad hon kan sjunga! Jag är extremt avundsjuk!!! Deras album är inte lamt men ändå ganska snäll pop. Ikväll var det en helt annan sida av Montys Loco som kom fram... innerlig uppkäftighet... om det går. Bra liveversioner av alla låtarna, trots att det inte lät som på albumet, sen en alldeles fantastiskt bra version av Tori Amos - Leather. En låt som jag alltid kommer ha på min topplista så det var kul att höra den på ett nytt vis.

Tack Montys Loco! Ni räddade min dag!

Inga kommentarer: