måndag, augusti 7

Tele2, hrmmpff, my ass!

Ja, jag vet, jag är purken som tusan över mina mobilförehavanden idag. Men nu helt plötsligt här på kvällen så inaktiverades mitt SIM-kort. Det var ju inte så smidigt nä.

Jag beställde ett nytt 3G-SIM i förra veckan så det är ju därför. Men det naturliga vore väl ändå att aktivera det nya när man sätter det i telefonen!? (Så funkar alla andra operatörer jag har haft kontakt med tidigare.) Inte att skicka ett aktivt SIM-kort och därför vara tvungen att inaktivera det andra för "man kan inte ha två aktiva kort samtidigt". "Men det är ju bara nu på kvällen som din telefon inte fungerar, imorgon bitti kommer ju det nya aktiva kortet" citerat imbecill kille på Tele2 övertygad om företagets excellenta service. Nä, såvida det inte skickas med morgontidningen så har jag det först vid 12-tiden.

Kommer inte mitt nya SIM med posten imorgon kommer jag morra ännu mer över min mobiltelefon och alla företag som är inblandade i dess existens.

2 kommentarer:

Karl-Anders Johansson sa...

Skyll för fan inte på oss! ;)

Emma sa...

Jag skyller inte på någon. Jag morrar. Har hamnat i en situation som jag efter snabbsökning på internet inser är otroligt vanlig. För min del är det nog bara att köpa en ny mobil, lita på att den håller de 2 år garantin gäller eller kanske de 3 år då jag har möjlighet att reklamera. Men jag antar att Sony Ericsson inte gillar det sista året, då man har möjlighet att reklamera, och kan välja att inte göra något åt telefonen.

Kedjan som jag köpte telefonen hos kommer jag med ett snett leende att se gå i konkurs om ett tag. Förmodligen innan nyår... såvida de inte blir uppköpta.