tisdag, augusti 15

Det här med Internet-dejting


Just nu tror jag att ungefär 90% av Sveriges alla singlar och 50% av Sveriges alla gubbsjuka gifta män är medlemmar i någon dejtingsajt. Det har gått fullkomlig inflation i det...

Ämnet kom upp till diskussion igår och vi märkte genast att vi lever med en massa fördomar om hur det är på de här sajterna. Så vi la upp våra profiler på noggrannt utvald sajt (bilden kan tyckas missvisande) för att se vad som hände.

Så här ungefär 12 timmar senare:
Emma: 95 besökare (medelålder 31 typ (26-39), 20 mail (några roliga, några "du verkar spännande", några "vad söt du är" , några copy&paste-svin "up for some fun??"), inga gästboksinlägg.

Andreas: 32 besökare (medelålder missvisande antingen 22 eller 40-åringar), 4 mail (rakt igenom trevliga), 9 gästboksinlägg (enbart med kommentarer som "slurp", "vilken snygging" osv.)

Kanske borde vår undersökning pågå längre... jag har ju ändå MrNotSoBad (32, rätt snygg) på tråden... men vad gäller våra fördomar så är alla besannade hittills.

Det är helt klart lättare att vara tjej. Visst man får stå ut med Busmysiga 38-åringar och en massa Mr Lovalovas men de kan man ju sortera bort ganska enkelt. Men som tjej behöver man knappt ha bild och man behöver inte skriva några meddelanden själv. Inte i början i alla fall.

Övervägande andelen medlemmar är män så de behöver jaga. Dessutom tror jag att det krävs bild för att en tjej ska skriva till dem. Annars får grabben vara en jävel på vackra ord. Om man som kille har utseendet på sin sida får man stå ut med småtjejer som vill ha en stark äldre pojkvän i en värld av rosa skimmer, samt en hel del skräcködlor med Boy toy kommentarer för att markera att de är lite ungdomliga och busiga. (Hur det är med mindre utseendemässigt begåvade killar vet jag inte för Andreas du är så SCHNYGG!!!)

Andreas är lite ledsen, "ingen verkar ta mig på allvar ju, känner mig bränd, besviken och lurad!"

Men du... vad trodde du!? Min annons e mycket bättre än din!!!!!!! Jag leder poängligan!!! :P

Skämt åsido... det finns säkert seriösa sajter för det här. Till exempel de man måste betala hutlösa summor för att få vara med i. Men den sajt vi valde är det INTE och jag hoppas innerligt att alla som är medlemmar inser det, eller i alla fall har rejält med skinn på näsan.

Jag tänker inte träffa Mr NotSoBad, även om han är snygg och verkar intelligent till på köpet. Men kanske surfarkillen... jag vill ju lära mig surfa! ;)

1 kommentar:

Emma sa...

Det som fått mig att le halva dagen är när en kille, utan att känna igen mig, kontaktade mig. Det han skrev var riktigt intressant!

Gick in på hans sida och ser direkt att det är en kille från dagis och som jag senare gick i högstadiet med. Fast han 2 år nedanför.

Han blir totalknäckt när jag säger hej till honom med för och efternamn... men sansar sig och skriver sen:

Jo, nu har den gamla fotokatalogen från Linåker rotats fram och jag tror bestämt att du är en av de tuffa tjejerna på främsta raden... ;o) Om jag inte missminner mig helt så tror jag att jag hade en liten "crush" på dig ett tag... men, det är så länge sedan, så jag minns inte helt... :o)

Jaja, han e en superraring, I have to say, men det vågade han inte säga nåt om i högstadiet. Fast då var jag ju kanske lite för cool för mig själv...