torsdag, augusti 10

Teknisk ragnarök

Slutet är nära för alla tekniska prylar i mitt hem... helt galet. Nu har min dörrklocka slutat fungera också. Har försökt byta batteri och klappa lite på den men det fungerar inte för det. Eftersom jag är världens sämsta människa på att hålla reda på papper så har jag naturligtvis inte kvittot heller så jag kan inte utnyttja den 3 års garanti som faktiskt finns. Yay me! Mitt hopp står nu till att min kära fader tog hand om kvittot när vi gemensamt inhandlade denna lilla tingest för knappt ett år sen. Jag tror att jag sa åt honom att ta kvittot eftersom jag ändå bara skulle göra av med det. När jag nu ringde honom för att kolla tyckte han att det skulle vara en mycket vis sägning från mig men han kan inte erinra sig att jag hittills skulle ha kläckt den. VA?! Jag e ju skitsmart!

Under tiden bakar Emma och funderar på om sönderfallande tekniska prylar bara är början på nåt större. Kanske nåt nytt och spännande!?

Inga kommentarer: