torsdag, augusti 10

Sushi och kanelbullar

Var i Lund idag en snabb vända... behöver vänja mig vid EC igen och tanken på att jag ska dit snart.

Träffade på Rosie vilket var väldigt roligt, bestämde att hon skulle komma över på fika. Sådär vid 18-tiden nån gång när jag satt ute på gården med boken i handen kom jag på att jag inte hade ätit nåt på hela dagen. Sprang upp i lägenheten och konstaterade att det inte fanns nåt att äta mer än en gigantisk vattenmelon. Fick tugga lite på den men blev inte så mätt, mest trött på att äta kladdig melon samtidigt som jag skulle läsa. Samsades med en geting ett tag också. Har märkt att även om de är många i år så är de inte speciellt aggressiva. Det är skönt.

På ganska exakt utsatt tid kom Rosie incyklandes på gården i sin blå cykelhjälm. Jag hann inte upp i lägenheten vilket var synd. Hade jag varit där uppe hade jag fått nöjet att njuta av min nya dörrklocka. Men Rosie var i alla fall lika hungrig som jag, eller kanske hungrigare, hon hade cyklat från Lund. Vi beslutade oss för att äta sushi på Malmös bästa sushiställe, Maguro. Lika gott som vanligt!

Efter det gick vi hem till mig och satte i oss en massa te och kanelbullar och diskuterade jobb, liv, liv, jobb, dumma kollegor, jobb, liv, Malmöfestival. Det var trevligt. Tror jag ska träffa på Rosie fler gånger när jag är i Lund.

Nu ska jag läsa ett kapitel till i min fina bok och sen sova.

Inga kommentarer: