lördag, augusti 12

Ameeeeeeeeeen


Här är man duktig och stannar hemma en fredagkväll för att man inte ska bättra på den förkylning man redan har. Vad händer?! Förkylningen struntar totalt i om du stannade hemma eller inte, den blir värre! Arrrgh!

Tittade på En geishas memoarer igår. Har inte läst boken innan och känner att jag inte har satt mig in i hur de där husen fungerade. Vet inte om jag blev mer sugen på att läsa boken nu heller, kanske, men om slutet är detsamma som i filmen blir jag sur, kass. Tror att jag hade större behållning av filmen än mitt sällskap ändå. Fick reda på att det var en chick flick och att jag därmed skulle tycka bättre om den.

Fördelen med att gå hemma och frysa lite är att man får krypa under filten och springa runt i duntofflor, det är skönt och hör inte direkt sommaren till annars. Tänker inte stänga mitt fönster även om det drar snålt. Trots allt är det sommar, lite regn har ingen dött av och instängda lägenheter går inte att tänka i.

Inga kommentarer: