lördag, augusti 12

Prague here I come...

Känner att jag blickar lite framåt och längtar till fredag då jag åker iväg till Prag. Fem dagar ifrån Sverige, I cannot wait.

Bad den stora Prag-kännaren Soffiproppan om lite tips. En aning problematiskt utan mail eller telefon men i ett koncist SMS är detta vad man ska göra i Prag:

Öl- hitta en Pivovary, där kan du smaka lokalt öl, Museum- jag älskar Mucha-museet, opera/teater- köp fulplatserna längst upp 1h innan förest, gå på jazzklubb! Mat- jag åt alltid på Klub Architektu, affär- på andra sidan Karlsbron ner t h finns en underbar kasperdockaffär. Vandra i Mala Strana- fin utsikt! Akta dig för äcklig knedl. Tack heter dekouij.

Bra då gör jag så, ska tacka för allt också om jag bara kan uttala det korrekt.

Sen får alla andra som har nåt att tillägga göra det :).

4 kommentarer:

Elias sa...

Kan bara instämma i Mucha, Mala Strana och Arkitektklubben. Finns ett rätt stort konstmuseum som är en del av nationalgalleriet som jag verkligen kan rekommendera också!

Emma sa...

Sofia "Itzak" Fürstenberg är känd för sin goda smak :)

Elias sa...

Ja, hon verkade ha plockat ut det bästa ur staden. Gillar man dansmusik är Cross Club kanske det häftigaste som finns.

Emma sa...

Jag gillar att klubbhoppa, mitt resesällskap... no. Men jag kan ju kanske lämna honom behind, typ när han har somnat och jag fortfarande undrar vad natten har att erbjuda :)