söndag, augusti 13

Café-test

Jag och Karolin hade bestämt att vi skulle äta frukost på Coffee Maniac och sen ta en snabb shoppingtur på stan innan det var dags för mig att öppna böckerna igen. Fick världens godaste te, Kvitten, det måste jag köpa en dag när den lilla butiken på Skomakaregatan är öppen. Det var ganska skönt att sitta inomhus för fy tusan vad regnet vräkte ner. Inte ens mitt stora rosa-vitrandiga golfparaply kunde rädda mig.

Det här med att gå upp tidigt en söndag och äta frukost är ganska trevligt. Men att tro att man ska kunna ta en snabb shoppingtur direkt på det är dumt. Affärerna öppnar inte förrän kl 12 så i väntan på bättre tider blev det en ny kopp te på Espresso House. Efter det tittade jag lite på gummistövlar. Vill ha ett par klarröda, finns inga fina, bara praktiska Tretorn i matt röd med rågummisula. Inget för Emma.

Inga kommentarer: