fredag, maj 18

Med Hitta hittar man... inte

Igår lovade jag min inte så gärna bilkörande storebror att jag skulle hämta honom utanför Lilla Bjällerup på kvällen. Jag visste inte var Lilla Bjällerup låg men fick namn och adress till värden från hitta.se och kollade lite snabbt på den kartan. Ola konstaterade dock att den kartan inte verkade stämma för "huset låg på fel sida av vägen". Sen sa han inte så mycket mer.

På kvällen får jag ett sms: "50 min?"

Var lite stressad just då, skulle tanka innan också och svarar: "Ja, vet inte hur lång tid det tar att köra men jag sticker nu, ska tanka först"

Får till svar av storebror att jag då kommer att bli lite tidig. Känner just då att några minuter för tidigt är det sista han kan gapa om... är mitt uppe i småfixande av uppsatsen och även om han följt konstens alla regler och frågat mig mer än en gång om jag kan hämta honom så gäller inte det i Emmas stressade huvud, jag blir irriterad.

Tankar på Statoil och köper en kaffe (jag?) som är så äcklig att jag inte ens med bästa vilja skulle kunna göra efter. Följer sen kartan från Eniro (märk skillnad) till Lunds södra avfart via E22 (ooooh! den var svår!) sen tar jag höger i rondellen och in på 108:an för att sen svänga vänster efter 260 m på en väg utan namn men det finns bara en lämplig... den mot Knästorp. Kör de där kilometrarna som står innan jag ska svänga höger och kör sen lite till för den där vägen till höger finns inte och plötsligt så har jag kommit runt och står i korsningen mot 108:an igen. Ringer då storebror och får värden på tråden... "Nä, vägbeskrivningen hit är helt galen, det där är en liten traktorstig med en osäker bro som de vill att du ska köra på, Ola tvekade på om vi skulle springa där ens en gång"... "Du ska köra vägen mot Dalby och sen svänga av mot St Råby, i St Råby finns det en kyrka som man inte riktigt ser, där svänger du av mot Lilla Bjällerup, är skyltat, därefter bor vi vid den andra elledningen, men den är kanske lite svår att se nu när det är mörkt."

Emma kör på E22 igen och tar avfarten mot Dalby, svänger sen av mot St Råby, lyckas vimsa bort mig i lilla men ändock St Råby innan jag hittar kyrkan och svänger av mot Lilla Bjällerup. Sen hittade jag en elledning, därefter ett hus som jag tyckte var fint så där stannade jag... men det var fel hus så jag fick fortsätta till ett nästan lika fint hus... den andra elledningen såg jag aldrig. Men till slut så hittade jag storebror och det visade sig då att han faktiskt nästan var medveten om vägbeskrivningens felaktigheter. MEN!!! Att snurra runt på kringelikrokvägarna utanför Lund ÄR inte underhållning!!! Grrrrrrr

Inga kommentarer: