onsdag, maj 23

Hemmets lugna vrå

Brukar sova som en stock hemma hos mamma o pappa. Här finns inte alla de ljud som håller mig vaken i Malmö. Finns både för och nackdelar med de där ljuden. Skönt att sova men jobbigt att inte ens ha blivit förvarnad om att det snart är dags att gå upp. Jag är sämst på att gå upp på morgonen och behöver nog ha grannens trampande en timme eller två innan jag släpper duntäcket.

Idag vaknade jag brutalt av att en lastbil körde upp i gatan till grannen och sen började lasta av marksten med en liten truck. Såna där ljud kan få mig skitförbannad, det är inget som liknar ett entimmesvaknande där. Måste de fixa det där innan kl 7 på morgonen? Om inte grannen drar igång med sitt murbyggande inom 20 minuter kommer han senare idag att få en lektion i logistik och JIT.

Själv byter jag sovplats, nu med fönster mot trädgården.

Inga kommentarer: