onsdag, maj 9

Busted!

Jag vet vem min beundrare på Scan Farmec i Kristianstad är! Jag misstänkte i och för sig inte att det skulle vara en välbärgad, trimmad snygg man i sina bästa år men hoppet lever så länge man inte vet säkert.

Nu vet jag säkert...

Spanaren heter Eva Christina Engwall och bor i Svalöv. Arbetar där också och har en väldigt långsökt koppling (så långsökt att hon inte visste om den själv) till Scan. Men mamma!


Har skrivit klart alla transkriberingarna från intervjuerna vi gjort nu och har inte så mycket kvar att göra idag. Ska lägga upp en plan bara för diskussionen... metoden lämnar jag till Björn, den är så tråkig att skriva! Väntar på mötet med handledaren mest.


Under tiden tvättar jag... finns stor risk för att jag får en massa kläder hängande i lägenheten. Trots mina intentioner att vara effektiv så glömde jag bort tvätten en halvtimme och då hamnade jag snett i schemat.


Har även konstaterat att en kemtvätt som blir klara på studs är vad jag behöver som granne. Så lokalen som står tom en bit bort får gärna övertas av en sådan. Någon hugad!? Kollade naturligtvis inte på mina balklänningar förrän idag och det är lite sent om man ska på bal på lördag. Men nu ska jag inte på bal, för jag ska bara på Storting med de Aderton och sen glo på Eurovision Song Contest... man har väl vett att prioritera... men jag måste ändå ha klänning på mig och skam åt den som kommer med stora fläckar av fördrink på sig. Jag minns inte vem det var som spillde på mig... men det var säkert inte jag för sånt skulle jag aldrig göra. Men en panikkemtvätt var det ja... varför finns ingen sån!?

Vågar jag riskera min limegröna klänning och tvätta den själv? Vad ska sällskapet då säga?

Inga kommentarer: