torsdag, maj 3

Jag e ett litet ylle

Nu har jag blivit haj på aviga och räta maskor i långa rader och även två och två... innebärande att jag klarar av slätstickning och resårstickning. Kombinerar man de aviga och räta lite annorlunda så blir resårstickningen istället mosstickning, det gav jag mig på idag... det blev sådär. Räknade fel på ett ställe och orkade inte dra upp, dra upp är min sämsta gren nämligen. Men sen jag blev klar med fodralet till min mobiltelefon så är det inte längre skarpt läge och det är ok med lite fel. Har återgått till en provlapp :)

Imorgon ska jag lära mig att sticka patentstickning. Är helt förundrad över att jag förstår beskrivningarna nu! De var ju helt omöjliga att förstå innan. Därefter ska jag lära mig att sticka en fläta. Det är nog inte så väldans svårt, men jag måste skaffa fler stickor för till det krävs det hjälpstickor.

Men sen är det kanske dags att börja lära mig att sticka saker som är runda... på fyra stickor. Kan ju bara bli skitbra!

Inga kommentarer: