torsdag, maj 10

Jag har blivit lurad :(


Det var någon som tvingade mig att bli frukostmänniska... vi konstaterade att gröt är en bra frukost. Min invändning tidigare har varit att det är svårt att ta med sig... att frukosten är portabel brukar vara min enda chans att få någon i mig... springandes till bussen med en macka i handen eller ett äpple i bilen så man aldrig vet var man ska göra av skrutten (brås på min far). Köpte ett nytt paket havregryn igår. Blått istället för det klassiskt vita. Det står med stor text: FULLKORN BETAGLUKAN FIBER
Betaglukanen har jag ingen som helst aning om vad jag ska ha till... mamma? Fullkorn och fiber är prima fiskpinne. Men grejen är att jag trodde att jag hade fått tag i en ny sorts havregryn än de som finns i det vita paketet. Tycker inte om de som finns i det bruna paketet och alla vet hur äckligt det är med rågflingegröt, det är som att ligga ute på fältet och tugga direkt på axet. Det här skulle vara min kompromiss... lite bättre än det vita paketet men inte så illa som det bruna. Tji fick jag! Det är ett marknadsföringsknep som jag i den fiberfeber vi lever i svalde från ax till limpa. Det är bara en ny förpackning för de vanliga havregrynen :(

Jaja, hällde för mycket salt i gröten så den gick inte att äta ändå. Har nu ätit en banan och känner mig tämligen nöjd. :)

Inga kommentarer: