torsdag, februari 1

Släpp kontrollen

Hmmm, satt och tittade på en iPod Shuffle och undrade lite om en rosa eller grön sådan är ett steg närmare mot att släppa kontrollen. Det är förvisso jag som har valt vilka låtar som ska finnas på den, men jag kan inte se vilken låt det är som spelas härnäst, jag kan inte heller välja låt på samma sätt som jag brukar. Det kanske låter fånigt men tanken på att inte bestämma ger mig lite panik, även för en sådan liten småsak.

Igår kom jag och Kalle på att jag kanske skulle strunta i rockbandet och turnén, man att jag mycket väl kan se ut som Linda L på Forum, ta sång och danslektioner, samt lära mig spela gitarr och piano. Tror att Anna Skippers gillande kommer som ett brev på posten då också, helt automagiskt.

Idag är mitt liv lite som en reklam, eller egentligen inte alls, men det känns så för dagens låt är Hoppipolla med Sigur Rós, den som Viasat kör för jämnan nu. Jaja, det kan inte hjälpas.

Hoppla pålle tänkte jag och skulle se om jag fortfarande kunde stå på armar. Första gången gick det ganska bra. Men så ville jag se om jag kunde stå lite längre, då tog jag lite för lite fart och när jag skulle försöka igen tog jag för mycket fart så jag brakade på rygg rakt ut i hallen med en väldigt fart. Fan va jag garvade. Nä, jag kan inte stå på händer längre. Nu vet jag det, det visste jag inte innan. :)

Inga kommentarer: