tisdag, februari 6

Understimulerad



Mikkel springer omkring i lägenheten och tycker att jag är fruktansvärt tråkig som bara sitter vid datorn hela tiden. Vi fick slåss om hennes lilla tiger ett tag. Fråga mig inte varför den kallas tiger, för det är en massa trådar i en hård fläta. Ganska äcklig, men hennes favorit.

En kompis liknade mig vid en hund för ett tag sen. Till slut lyckades han vända på det så att det blev en komplimang. Jag var allt lite purken först. Men idag känner jag mig nog som en understimulerad hund. Jag har varit utomhus i flera timmar och promenerat men jag har inte behövt aktivera hjärnan det minsta lilla så jag är fortfarande lika rastlös. Förmodligen värre än Mikkel. Det lär ju inte ställas till med någon tuff quiz här ikväll så jag får kanske gå på nåt träningspass med klurig koreografi så hjärnan får jobba lite. Jag har ju ingen äcklig hårig tiger. Frågan är även om morrande, tuggande och ilsket skakande på huvudet räknas till klurig koreografi.

Inga kommentarer: