lördag, februari 10

FMFS

Idag var det FMFS på spexet. Bara köket var där när jag anlände vid 11.45. Skulle inte publikbaren städa??

Rester av en förfest innan premiärfesten igår. Publikbarens då... det syns för att det är två skilda bord och taskigt snacks.

Resterna av sminkets förfest... det är därför jag alltid kommer bära tiara i tanken... bubbel och oliver. Mycket bättre!

Dagens begivenhet för mig handlade om att sminka barnen som tittade in med gamla spexföräldrar. Inte en av Marias finest... men Sofia hade bestämt sen en vecka hur hon skulle se ut. Men är det verkligen en lila säl eller är det lilla Ida som fått tyfis?

Maria fick måla Victoria också som på order av lillasyster skulle vara en blå val, ingen blåval.

Nä, Ludvig var lika omöjlig att måla denna gången som under karnevalen. Jag kommer ihåg en halv fladdermus som blev ett stort svart kludd i ansiktet. Denna gången blev han nästan en nalle, i alla fall enligt Camilla, jag vet inte... stort brunt kludd skulle jag säga.

Inga kommentarer: