måndag, februari 5

I live in Psychotown

Herregud med totala knäppgökar jag träffat på sen jag flyttade till Malmö. Med tanke på att jag reagerar så hoppas jag att jag inte är en av dem... kanske på väg...

Gick hem från Forum och svänger in på den lilla tvärgatan innan mitt hus. Hade dagens låt, Destroy Everything You Touch med Ladytron, på repeat... lade inte märke till alltför mycket av omvärlden. Plötsligt så kör en gubbe på sådär 75+ förbi väldigt sakta, halva huvudet utanför rutan och vill ha min uppmärksamhet. Jag plockar ur hörlurarna och hälsar snällt tillbaka när han säger hej. Jag är helt beredd på att han ska fråga om vägen men nä...

Gubbe: Vart är du på väg?
Emma: Hem
Gubbe: Till din man?
Emma: Nä, det är jag inte (börjar redan bli irriterad)
Gubbe: Får jag följa med?
Emma: Nej, det får du inte, jag vill vara ensam.
Gubbe: Det var ju synd om mig/dig... (hörde inte vad han sa riktigt, är skitirriterad)
Emma: Ja, det är det verkligen
Gubbe: Jag tyckte du såg så söt ut så dig vill man ju följa med hem
Emma: Fnyser nog lite lätt men stoppar mest tillbaka hörlurarna i öronen, ökar på stegen och är lite orolig för att han ska följa efter då det bara är 50 m till grinden.
Gubbe: Kör och vänder och lämnar mig ifred
Emma: Thank God! Psychotown!

Inga kommentarer: