onsdag, februari 28

Mr Sleazy is back!

Efter träningen gick jag in på Malmborgs på Caroli City för att handla lite. Känner mig trött och det är inte alls roligt att bära på kassen hem.

Kommer ut från Caroli och kommer säkert 5 meter innan en bil blinkar med ljusen mot mig så att jag kollar. Känner igen bilen direkt och det där stora flinet. Fan fan fan, varför kollade jag? Nu tror han säkert att vi har connectat och kommer följa efter.

Den som inte har fattat så är det alltså gubben som stannade mig för nån vecka sen och frågade om han fick följa med mig hem.

Jag fortsätter gå och hör så småningom en bil komma. Jag tittar lite bakåt och ser att det är han. Han blinkar igen med ljusen. Jag ignorerar det men han fortsätter köra ganska långsamt efter mig. Funderar på att ringa Kalle (som jag för övrigt råkade på senare) men kommer på att han ska på bio så det är inte lönt. Tar istället beslutet att gå via polishuset och hoppas att det finns en polisbil ute, det är ganska vanligt. Så jag går över bron och rakt in mot polisen, ser att det kommer en bil precis. Så jag stoppar den och talar om att äckelgubben är efter mig.

Det roliga är att gubben faktiskt stannar en bit bort. Polisen (kvinnlig sådan) frågar om jag vill anmäla honom men det var ju inte alls det jag ville. Jag vill ju bara inte att han ska veta var jag bor någonstans. Så hon uppehöll honom ett tag och jag fortsatte gå. Men hon pratade ganska högt så jag hörde var hon sa till honom.

Polis: Hej, har du nåt intresse av den här tjejen här?
Gubbe: mummel mummel mummel
Polis: Du tycker inte att du är lite för gammal för henne? Att du har gjort ditt?

Hahaha! En polis i min smak! :D

Hade han inte varit så pass gammal som han är så hade jag blivit nervös. Tvåmetersamerikanen hade gjort mig skitskraj. Nu är jag fortfarande mest irriterad på äcklet och han borde sitta inlåst någonstans. Registreringsnummer för den som är intresserad: TAK 222, ska kolla upp det själv alldeles strax :).

Inga kommentarer: