onsdag, september 6

Men kom igen Sverige!

Dagens största nyhet är, inte alls oväntat, spionhistorien. Jag vet inte om jag orkar kommentera... är redan kräktrött på den. Jag kan göra det sådär ytligt, så att bara en femtedel av mina åsikter kommer fram.

När den värsta pajkastningen väl avtar tror jag två frågor kommer att ha kristalliserats ut. Den om den rådande mentaliteten i partiernas ungdomsförbund, där valkampanj är en lek i sandlådan. Samt den om företags IT-säkerhet.

Efter detta framstår Lars Leijonborg ännu mer som en råmes i manchesterbyxor. Jag anser inte att han har tagit fel beslut i nån situation just nu... det är hans ickeförmåga att svara rakt på frågor eller i alla fall slingra sig snyggt som gör honom till en TÖNT! (Skarp analys från Emma ;))

Men han har väldigt rätt i en sak i alla fall. Svenskarna behöver höja blicken igen och återgå till den pågående valkampanjen. Dataintrånget har ingenting att göra med hur vi vill att Sverige ska styras de fyra kommande åren.

Socialdemokraterna... men för h*lvete kom i luckan! Risken för er att dra fram en sån här grej nu är att folk blir ointresserade av att rösta. Vem brukar det ligga i fatet? Jo, er.

Inga kommentarer: