torsdag, september 28

Denna höst...

...kunde jag lagt pengar på nåt kul för att underhålla mig själv, som en ny iPod eller skor eller kläder eller teater.

Men istället lägger jag hutlösa summor på kurslitteratur som är meningslös, men eftersom allt vi skriver ska vara referensnära till den så måste den införskaffas. Sen kan jag skrika mig blå över att den tar förbannat lång tid att läsa och tar en massa tid att skriva om också. Jag sitter still hela dagarna och hänger antingen över böckerna eller datorn. Hur bra e det för kroppen? Min rygg e helt paj så idag ska jag till kiropraktorn igen, det får inte bli som i våras!

En ond cirkel. Jag spenderar en massa pengar på böcker och lägger sen mer på en kiropraktor för att ens kunna läsa dem. Var är underhållningsvärdet? Entertain meeeeeee!

Jag vill ha en fungerande bärbar dator så jag inte behöver sitta hemma hela tiden, sen en ordentlig läsfåtölj (till exempel en blommig) och en sekreterare som hämtar te och kakor. Kan jag inte få det kan jag väl åtminstone få fria kopior så man slipper läsa så mycket på datorskärmen!

Inga kommentarer: