måndag, september 11

Försök till nyttig frukost...

Jag är för dålig på att äta frukost... så är det. Det sitter inte i ryggmärgen. Men idag insåg jag varför. Ibland behövs lite perspektiv för att förstå och ibland är det inte man själv som når insikten om den egna egenskapen först. När jag exjobbade (nu för flera år sen) fick jag helt plötsligt en hög med alla möjliga drickyoghurtar och andra småflaskor med nyttigt och fiberrikt innehåll slängda över mig. Jag undrade varför. Jacob: Ja, men du sitter ju jämt med din drickyoghurt om morgonen men kan inte dricka upp den för den är så äcklig. Nu får du alla äckliga sorter så kan du välja de goda sen bara. Didrik: Jordgubb Emma, jordgubb är god.

Oki... jag fattade meddelandet just då. Köpte bara drickyoghurtar som jag tyckte om. Tills den överäckliga jordgubb/chili/choklad kom. Den var jag tvungen att prova. Men aldrig mer :)

Men när det gäller frukost ska man nog satsa på säkra kort om man ska få ner den. Till exempel ska man inte köpa Ananas/Stjärnfrukt. Den smakar mögel!!! Mitt försök att äta frukost misslyckades därmed igen.

Inga kommentarer: