tisdag, januari 30

Välkommen till Ghettotrappan

I november 2005 flyttade min närmsta granne in, då påbörjade hon en renovering som nu är klar men utanför hennes dörr har hon lämnat lite smått och gott som hon inte vill ha i lägenheten eller som inte fungerar. Några lister, en dammsugare, en stege, en golvmopp samt lite kartong.

I april 2006 flyttade ett par in i en av lägenheterna längst ner, men den är på två våningar så den ligger ändå våningen under min lägenhet. Med tanke på i vilket skick lägenheten var då de köpte den så är det massor att göra i den. Tar tid att renovera ensam... han håller på fortfarande, idag borrar han så hela huset skakar. Trappuppgången blir full av vitt damm och ofta lite inredning som ska in eller som tagits bort.

I oktober 2006 flyttade det in ett par i den andra lägenheten längst ner, de har inte renoverat så mycket men det står jämt en farlig massa prylar i trappuppgången på väg in eller ut.

Häromdagen läste jag i styrelsens senaste mötesprotokoll. Då meddelade grannen som bor ovanför mig att han tänker renovera lägenheten under våren.

Borde det inte vara ok för mig att skaffa ett trumset nu? Eller i alla fall spela jättehög musik för jag vill ju faktiskt inte ha ett trumset!? :)

Inga kommentarer: