onsdag, januari 17

Dagen?

Hade egentligen gått och lagt mig men så vaknade jag igen. Låg och funderade...

Detta var inte dagen D, mitt liv förändrades inte nämnvärt. Kanske lite... kanske med tiden. Jag kommer minnas den i alla fall.

Kanske är det mer händelserna och personerna kring händelserna de här dagarna som jag kommer att minnas. Personer som reser sig, inte för att de måste, utan för att de verkligen vill. Personer som faller, inte för att de vill det eller tror det, utan för att det är oundvikligt. Ord utan handling är så verkningslöst. När ska alla personer som anser sig vara insiktsfulla förstå det? Att erkänna att man är en skitstövel gör en inte till en mindre skitstövel. Att erkänna att man är feg och har ångest gör en inte alltid mer mänsklig. Ibland är det bara en ynkligt liten människa som så gärna vill tro att han är en stor människa som säger sådana saker. Men som sagt... utan påföljande handling så blir det bara tomma ord och det som finns kvar är bara en person med för mycket hobbypsykologiböcker snurrande i huvudet.

Hålla handen, det är bra. Det förpliktar inte personen som sträcker fram den till alltför mycket men lugnar i högsta grad den som tar emot.

Dagens tänkvärdhet för alla skitstövlar.

Inga kommentarer: