fredag, januari 19

Mat som gör Emmas hjärna glad

Det är nu man gärna vill skriva nåt som Anna Skipper skulle gilla... inte för att jag gillar Anna Skipper, och som Bert Karlsson sa... en del av hennes små cocktails liknar avlopp... men det är säkerligen ett avlopp med rätt näringssammansättning :)

Igår åt jag för första gången rostade och saltade pumpafrön. Man ljuger ju om man säger att man är ute efter nån speciellt smak... det smakar lite torkat ogräs med salt på. Inte alls äckliga, ganska behagligt krispiga... men det ständiga dilemmat med den typen av snacks och den stora anledningen till att jag sällan äter nötter... allt sätter sig i tänderna! Jag kan få frispel för mindre. Fram med tandborste och tandtråd.

Listan över saker som gör Emmas hjärna glad... eftersom jag är glad idag får jag ta dagens meny:

Degiga limpmackor med ost och skinka, vaniljyoghurt... klockren humörhöjare
Grapefrukt... av en anledning bara Robin vet så kommer jag inte kunna äta Sweetie. Men grapefrukt gör mig fortfarande glad.
Träning till musik i lite för högt tempo... lurar hjärnan att tro att discoversionen av låten är bra och att man orkar lite mer.
Tapas och cava... behöver ingen beskrivning

Inga kommentarer: