onsdag, januari 10

Träningsvärk man inte skämtar om

Med lätta steg gick jag iväg till Forum för att träna BodyCombat... en klar favorit, det är verkligen superkul. Dessutom har jag inte tränat på ett bra tag nu så jag behövde nåt som kändes skoj. Vid kortläsaren satt det en lapp, Box istället för BC kl 19.30..... NEEEEEEJ! Jag har ju inte tränat det på hundraochen år, dessutom hade jag ingen kompis med mig att fightas med. Menmen, skam den som ger sig, nu ska det tränas Box!

När jag sitter och väntar utanför salen, jag var i tid idag för igår fick jag inte plats på BP, kommer Bonnie helt plötsligt. Hon hade också planerat att träna BodyCombat, hade inte heller någon kamrat med sig så vi bildade kvällens absolut tuffaste boxpar.

Det var längesen jag hade så roligt på en träning. Gillar att pumpa mjölksyra, göra situps tills jag kräks och kicka så jag blir yr i huvudet. Fortfarande, två timmar efter att passet är över känns det i hela kroppen, andningen kan kanske bero på bricanyl iofs.

Nu håller jag på och tvättar, ska ner i tvättstugan och hämta upp allt strax. Men jag har rena lakan i sängen, vilket känns väldigt lockande. Har en del att göra innan jag somnar dock.

Nedan kommer lite bilder... först en på mat jag skulle vilja ha nu men som jag tyvärr åt för ett par dagar sen, sedan en på en missnöjd Kalle.

Den här salladen var den godaste jag gjort på länge, orkade inte äta hela, dagens kycklingfiléer är en aning stora. Men salladen innehöll: Grillad kycklingfilé, lite olika roliga salladssorter, avocado, tomat, äpple och rostade pinjenötter. Är inget stort fan av dressing men lite vit balsamvinäger och svartpeppar kom på också.

Kalle igår när han testar min nya fina iPod... den vänstra hörluren var sprängd redan från början så det skar sig i hela kroppen att lyssna på musik. Har köpt ett par andra nu... som fungerar utmärkt!

Har förresten köpt ett headset till Skype nu och har man inte Skype själv går jag numera att nå på nummer 040 - 692 85 15. Snart ska jag lämna Telia.

2 kommentarer:

Karl-Anders Johansson sa...

Jag blev faktiskt ledsen på riktigt av att höra hur illa de elendiga nya originallurarna till iPod:en lät.

Men jag är inte heller riktigt kompis med dina nya lurar. Smaken är som baken...

Emma sa...

Om än motsträvigt så kan jag väl erkänna att de nya lurarna inte är gjorda för mina pytteöron så även om jag har minsta storleken är de för stora.

Men jag vill ha In Ear :(... får kanske köpa ett par Koss som ser ut som vanliga öronproppar, de brukar ta lite tid att ramla ut!

Men den stora frågan är ju egentligen när du ska hänga med på Boxpass?! :P