söndag, januari 28

Hmmm, kan jag ha tänkt så fel??


Kolla inte på färgerna på de här tavlorna nu för de stämmer inte med hur de ser ut i verkligheten, inte i det tryck jag har i alla fall. Skulle säga att mina är ett mellanting mellan tavlan i mitten och den till höger.

Det här är Mucha tavlor (hrmm posters) som jag köpte i Prag i somras för att hänga upp i hallen. Men halva hallen behöver en ny färg innan de får komma upp, dessutom behövs det ramar.

Men när jag köper tre tavlor på det viset så brukar det vara så självklart i vilken ordning de ska hänga, men nu ser två ut att vilja vara i mitten, eller möjligen två till vänster. Men ingen till höger. Hur kan jag ha tänkt så fel!? Man får låta bli att titta för noga, annars kommer den inre balansen att störas, yin utan yang, kaos utan dess like. Herregud vad jag måste feng shuia mig i resten av lägenheten då... vattenfall och grejer... räcker det kanske med ett doftljus (som inte luktar vanilj)?

Inga kommentarer: