måndag, januari 8

Det här med IP-telefoni och Mac

Hej och hallå, har letat hela dagen efter en prisvärd IP-telefon (och DECT) som är kompatibel med Mac. Det verkar inte vara helt enkelt... får nog göra en tur på stan imorgon och fråga nån som kan nåt. På flera ställen står det att Windows XP/2000 krävs, men när det inte står nåt då?

Min tanke är att göra mig av med mina två fiender... min nuvarande Siemenstelefon som bara stänger av sig när nån ringer, samt Telia som kräver hutlösa summor bara för abonnemanget, usch och fy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv gav jag upp letandet och skaffade ett Bluetooth-headset istället. Räckvidden blir ju inte lika bra som DECT, förstås. (Möjligen dagens underdrift.) Men själva telefonen känns en smula... överflödig i VOIP-eran.

Anonym sa...

Skypes forum måste ju vara rätt ställe att kolla på eller fråga, de kan nog hjälpa dig.
Själv så kan jag rättfärdiga den årliga kostnaden på 400 kr extra (ComHem - SkypeIn) ett tag till...