lördag, januari 27

Leo vs Matt

Nä, jag tänker inte jämföra skådespelarinsatser... jag ser väl inte någon av dem som speciellt stora skådespelare... men Leo var ovanligt bra denna gången. I Departed alltså, han har ju fler filmer på G just nu. Men Departed är en riktigt bra film, på underhållningsnivå, men tillräckligt många överraskningsmoment för att det inte ska bli långtråkigt. Kanske lite överdrivet mycket fula ord, men det är kanske så det låter!? Hamlet slutet hade jag inte valt själv heller... Nån mer än jag som tror Leo är pappan förresten?

För ett par dagar sen nådde jag en insikt som jag inte kunde sätta ord på riktigt. Men det är ett ord för när jag når den punkt då jag inte längre bryr mig om något (inte allt utan något specifikt), för att det inte är värt min tid eller energi, och jag kommer ännu ett steg närmare mig själv och är väldigt nöjd med det. Tillfreds var det närmaste jag kunde komma på just då, men det täcker inte in allt. Men igår så upptäckte jag Ordet... Oberoendeframkallande... vissa personer som vill vara väldigt viktiga blir istället oberoendeframkallande. Just nu ett fantastiskt ord i mitt liv :). Tack Timbuktu för det!

Nu ska jag dricka lite juice och sen sova... det kommer bli en bra helg, imorgon närmast vinprovningsdags igen.

Inga kommentarer: