söndag, januari 14

En tillfällig vändning

Väldigt tillfälligt har jag möblerat om i min lägenhet. Skrivbordet och datorn har åkt in där jag brukar ha min säng. Jag har bytt skrivbord, har ett vanligt bord just nu faktiskt... men i alla fall så får man plats att bre ut sig och man får inte ont i ryggen av att sitta och skriva mycket vid det här bordet. Det är ett klart plus. Sen ville jag inte ha datorn på matbordet... vill kunna äta också utan att sitta i soffan :).

Sängen står just nu i samma rum som mitt matbord. Definitivt inte optimalt. Men kanske slipper jag nu sova i osen av grannens konstiga matvanor och bara i mina egna. Nu står jag här och vet inte vad jag ska göra av en del möbler som liksom blev över. Får se hur jag löser det. Blir ett senare problem i alla fall.

Tror jag börjar bli sjuk. Sov igenom hela stormen, vaknade till lite när strömmen kom tillbaka för printern checkade sig själv, sen vid 11 (eller var det då strömmen kom tillbaka kanske?)... sen somnade jag om och sov tills för en timme sen. Just nu känner jag mig febrig och antydan till ont i halsen. Ska klämma en massa Echinagard så jag slipper förkylning, dock brukar jag vara lite allergisk mot ingredienserna i det där skräpet.

I fredags var vi och åt på Svea och drack gott vin. Kan verkligen rekommendera den restaurangen på kvällen. Jag gillar dessutom när man kan fråga om vinerna, de kommer ut med ett provglas så får man avgöra själv vad man tycker. De har en massa bra viner som säljs på glas också.

Igår var jag och storebror på första lektionen på Munskänkarnas druvkurs, tema: Riesling. Det var väldigt roligt. Man kan konstatera att jag har stora förbättringar att göra vad gäller mitt vinkunnande, Ola också. Vi satt och fnissade när nån hittade yllekofta i nåt vin, jag tror jag stannade vid animaliskt... det stod i papperna att vinerna kunde lukta så nämligen. Sen tyckte jag flera gånger att vinerna dog snabbt så jag beskrev dem som korta... då satt alla andra och snackade om lång eftersmak. Nä minsann! Det dyraste vinet var klart äckligast i alla fall.

Kom hem en snabb vända för att sen sätta mig på bussen till Lund. Sista avtackningsmiddagen för Anne på kåren. Det var en mysig tillställning som jag vid 23 höll på att frysa eller somna ifrån. Åkte hem en och en halv timme senare med återhämtat humör efter att ha tuggat is med Anton. Träffade en del personer jag inte träffat på länge... Kristoffer, än så länge finns planerna på en öl kvar :)

Nu ska jag fixa något att äta tror jag, innan jag tynar bort helt. Sen skriva lite uppsats.

Inga kommentarer: