måndag, mars 12

Solsken över Lactaldamen

Vilket underbart väder det har varit idag!!! Oj vad lycklig jag blir! :)

Kalle ringde vid halv 3 och ville ta en fika. Det passade mig ganska bra för jag behövde handla mjölk och sen fixa ny bricanyl på Apoteket då jag lyckats göra av med min andra. Tur att jag hade ett recept hemma som skulle kunna expedieras 4 ggr och jag bara använt det 2 ggr.

Tog en glass på Drottningtorget, Dolce Sicilia är stängt på måndagar vintertid så det fick bli glass från Intermezzo, men den var god ändå. Sen knatade vi iväg till Apoteket... där visade det sig att mitt recept gått ut i början av året och jag fick inte ut nån ny bricanyl på det. Ställer mig inne på Apoteket och ringer till Citykliniken i hopp om att de kan fixa det lite snabbt och lätt. Men efter en ganska lång telefonkö fick jag noll och ingen hjälp av den manliga sjuksköterskan som svarade, jag var tvungen att gå upp på Citykliniken och få ett nytt recept. Det hade jag inte tid med idag. Plockade istället på mig en tandborste, diverse vitaminer och en sur min och betalde. Bad lite innan dess Kalle spana in damen i grått lockigt hår som tassade runt bland hyllorna så vi hade nåt att diskutera senare.

Väl ute bestämde vi oss för att kolla på Forum om de kanske hade fått in min bricanyl för det var där jag förlagt den. Kalle kände igen damen i det gråa håret men kunde inte placera henne. Men det var Lactaldamen (det är bara fluortanten som är tant) från den fina, seriösa reklamen. Faktiskt så har hon sina egna glasögon i reklamen. Dock hade hon ingen läkarrock idag och verkade mest vara kund... jag tror egentligen inte att hon vet vad hon pratar om i reklamen. På Forum hade de inte fått in min bricanyl, skit också tänkte jag... men bestämde mig för att gå in och kolla i skåpet om den låg kvar där, kom ihåg vilket skåp jag hade i lördags. Mycket riktigt! Där låg den!!! Tjohooo! Jag kan träna :)

Ska skaffa dumsnören till alla mina grejer tror jag, det är inte första gången jag lägger bort den där lilla vita inhalatorn.

Idag har jag fått solsken och frisk luft i alla fall!!!

Inga kommentarer: