tisdag, mars 20

"Normalt ska man kunna!"

Gick och la mig med löjligt stel rygg och vaknade på ungefär samma sätt. Jag har SÅ inte tid att springa till massör, naprapat och kiropraktor just nu så jag har börjat stretcha typ två gånger i timmen istället. Nu har varenda såndär person i scrubs sagt det till mig vid upprepade tillfällen så nu kör vi!

Sträcka på ryggen som en katt och sen svanka har jag inga problem med. Inte heller rulla på axlarna framåt och bakåt. Men det finns en grej som jag verkligen inte kan... det är att ligga på rygg precis som när man gör sit ups. Men istället för att dra sig upp med magmusklerna ska man rulla upp kota för kota med hjälp av ryggen. Har försökt hos kiropraktorn men misslyckades... "normalt ska man kunna"... så nu kära vänner vill jag att ni ser om ni är normala och testar det här!

Personligen så känner jag redan en bit efter nackkotorna att det inte är en kota åt gången som rör sig utan jag tar med mig några stycken på ett bräde... sen tar det stopp någonstans mitt på ryggen, kommer inte en millimeter längre utan att ta i med magmusklerna.

Inga kommentarer: