onsdag, mars 7

I mars ska vi dansa... också!


Då handledarens svar uteblir sitter jag med lite viktiga saker... som att komponera en bra låtlista för mars. Men helt klart är det så att singer/songwriter inte funkar just nu... det får inte någons värld att gunga. Eftersom jag ständigt återkommer till vissa singer/songwriters behöver jag inte bekymra mig över att tvingas säga adjö, det är bara tillfälligt. Til then...

Vi lyssnar på hela album nu:


Kelis - Kelis was here... bäst är låtarna: Living Proof, Blindfold Me, Trilogy, Appreciate Me, About To Hate Me.


Gwen Stefani - The Sweet Escape... låtar man inte får missa: Wind It Up, The Sweet Escape, Early Winter, Wonderful Life.

Nouvelle Vouge - Bande A Part... covers: Ever Fallen In Love, Dancing With Myself, Blue Monday


Justin Timberlake - FutureSex/ LoveSounds... Paul van Dyk Club Mix: What comes around... goes around (nä, den finns inte på originalalbumet)


Justin Timberlake - Justified... gammal och bra: Rock your Body


Missy Elliott - Respect Me... samlingsalbum: Work It, Gossip Folks, Lose Control, Hit Em Wit Da Hee


Beyoncé - B'Day... några bra: Deja Vú, Suga Mama, Upgrade U, Irreplaceable , Check On It

Vissa dagar är både Kelis och Gwen Stefani så där löjligt bra. Pop och RnB i en skön blandning. Vill man röra lite mer på höfterna kan man lyssna på Nouvelle Vouges covers i glad bossarytm. Missy e bara cool, sen har hon fina sneakers jämt. Justin... I love to hate you fast tvärtom... jag har det jobbigt... men fan va bra du e, I have to admit! För att vara en förbannad vrålapa i vissa låtar så får Beyoncé till det i en del så att de blir riktigt grymma.


Så... det är vad jag kommer att lyssna på i mars och månaden kommer rocka! Det kommer bli så bra så bra så bra. :)
För dig som står framför spegeln och övar dansmoves: Det är brösten du ska skaka på, inte axlarna! ;)

Inga kommentarer: