torsdag, mars 29

Så oerhört professionellt!

Idag hade vi möte med informatikinstitutionens ansvarige för uppsatser samt vår nya handledare. Det kändes superbra, redan nu är det mycket mer struktur i samarbetet än vad vi haft med vår tidigare handledare. Han som är ansvarig för uppsatserna sa att han skulle ta upp det med vår gamla handledare också, vi slapp den biten, men jag hade ändå för avsikt att ta kontakt med honom och tala om det.

Men innan jag ens hinner innanför dörren hemma har vår gamla handledare lyckats skriva ett mail till mig med inledningen: Hej Emma! Detta är ett väldigt surt brev som skall mer ses som personligt orienterat än som officiell avseende det att jag är lärare.

Redan där kände jag att något var helt galet... meningen är inte att jag ska bli polare med min handledare, det är ett samarbete på en annan nivå. Men i ett ganska långt mail blir jag anklagad för att inte ha hälsat och glott surt på honom på Espresso House (nä, jag såg honom faktiskt inte), gått bakom ryggen på honom för att få en ny handledare (Björn hade inget med det beslutet att göra alls), säkerligen skulle kräva att inte få honom som examinator nu.... blablabla... han vill inte att jag hälsar på honom på ett tag för han är sur.

HUR kan man vara så oproffsig så att man skickar ett personligt mail till sina studenter? Mailet är rakt igenom ganska fånigt och barnsligt. Det är så uppenbart att han inte kan skilja på vad han ska ta åt sig som privatperson och officiell person. Förhoppningsvis så har han ett gnagande dåligt samvete som bara fick ännu mer bekräftelse nu.

Mitt svar... jag vet inte om jag var snäll eller inte egentligen... ganska kall och rakt på sak snarare... sa att jag normalt inte tog diskussioner under tiden som någon var upprörd, därför svarade jag bara på de av hans påståenden som inte var alltför befängda och fåniga.

Kontentan av mitt svar var nog: Lär dig skilja på det som sker i ditt privata och officiella liv... sånt här sker i arbetslivet varje dag.

Nu ska jag mumsa lite på mitt skinande röda äpple och ha det bra.. för vi har en ny handledare! :D

Inga kommentarer: