torsdag, mars 1

Loppan

Hämtade in Mikkel och när jag hälsade på henne genom att lyfta upp henne och borra in ansiktet i pälsen på henne märkte jag att hon hade nåt fettigt och kletigt som luktade lite fränt i nackpälsen. Inte så mysigt.

SMSar Gitte och frågar vad Mikkel satt i pälsen men innan jag får svar ställer jag Mikkel i duschen och tvättar bort sörjan. Att få henne torr med hårtork tar en evighet men hon tycker verkligen om det, rullar runt på golvet och grymtar förnöjt. Hon blev en enda stor våfflad fluffboll.

Får sen svar av Gitte: Det är mot loppor! Hon hade en på magen igår så jag tyckte det var bäst att droppa.

Ajaj! Tänk om jag får loppor nu för att jag tagit bort medlet och Mikkel är fin i pälsen igen men loppan e kvar? :(

Snart blir jag säkert paranoid och det börjar klia på hela kroppen.

Inga kommentarer: