torsdag, juni 14

En glad landgris, en Kalle och en Emma

Sitter minsann och är lite trött sen igår. Blev inte så farligt sent ändå. Skyller på värmen inne på Falconer Centret och därmed vätskebrist idag.

Jag åt unghane, som vi resonerade oss fram till skulle vara kalv, men visade sig vara kyckling, Kalle åt glad landgris... som vi funderade på att skicka tillbaka för den log dåligt på tallriken som synes. Gott var det i alla fall! En smaskig Nero d'Avola till det också :)

Förbandet... Irlands svar på Goo Goo Dolls. Men jag är ju en sucker för sånt. Kolla in sångaren! Han var bedårande på alla vis... tokmycket cred på elfiol!!!

Kvällens huvudattraktion, Tori Amos... shit, tjejen kan sjunga!!! Jag tror att hon och Loranga Gudrun hör ihop. Hon började i vit peruk men bytte sen till morotsfärgad peruk och glittrig catsuit och inledde då med att spela Big Wheel... den där låten som passar LG så väldans bra också för hon känner sig coolast i världen då.

Men Tori Amos alltså... inte den absolut bästa konserten jag varit på. Mest för att man faktiskt satt ner hela tiden, det var så man gjorde på den konserten liksom. Men hon är den klockrent största enskilda artisten. Man blir ju knäpp vad duktig hon är. Det är inte så många artister som kan variera från väldigt finstämt till värsta rockbruden med sådan röstkontroll. Jag är avis!

Inga kommentarer: