måndag, juni 11

Ännu en skön dag

Har varit ute hela dagen idag också. Gäller att passa på :). Idag har jag jämnat ut brännan lite på Kallis. Man kan lugnt säga att det stället rymmer människor av alla de slag :)

Läste lite i uppsatsen jag ska opponera på också. Vissa bitar blir bättre men andra blir sämre efter ett antal genomläsningar. Antar att det är så det ska vara :).

Efter timmarna på Kallis var det tid för möte på vattenskidklubben. Alla båtförare och blivande båtförare var där. Snart så ska jag väl våga ha en åkare med mig också när jag kör. Men att bara köra utan åkare är väldigt roligt. Sjöscouterna var ute också med sina småkids och seglade jolle. Efter att jag ojjat mig och höll ständig uppsikt och slutade lyssna på vad han sa konstaterade Christofer att jag nog var rätt person för vattenskidskolan för barn. Men det var ju en kille som fick bommen i huvudet varje gång han slog, det såg ut att göra ont varje gång också.

Vattenskidskolan börjar nästa vecka. Det ska bli väldigt roligt! Hoppas vädret håller i sig lite bara så att det inte blåser och är jättekallt i vattnet. Det blev fel i den broschyr som skickades ut till alla skolbarn om sommaraktiviteter så det står att man kan ringa och anmäla sig. Vilket bara är oerhört bakvänt för mig. Men precis alla som har anmält sig till skolan har i första hand valt att ringa istället för att maila den adress som också står i broschyren. Är inte det lite konstigt eller är det bara jag som jämt tycker att mail är det smidigaste med den typen av information!?

Men om du är lite äldre och inte får lov att gå i skolan men ändå känner för att åka så är det bara att titta ner på klubben vid kl 18 på tisdagar och torsdagar. Då e vi där :)

Inga kommentarer: