torsdag, juli 20

Smajl!

Efter att ha gått och nynnat hela dagen (mest i huvudet) på den enda raden "I wish I was a punkrocker" för att jag inte kunde mer kan jag nu lägga en massa textrader till mitt nynnande. Känns bra!

Låten är väl inte världens bästa men man blir på bra humör av den. Just nu har jag den i alla de tre versioner som iTunes erbjöd. Originalet är bäst. Får lägga över den på min iPod så att den kan bli morgondagens visa också. Hinner inte lyssna mig trött på den ikväll.

Kan konstatera att jag inte är född försent för att vara en punk rocker! Men jag kanske inte brydde mig så mycket under mitt första levnadsår...

3 kommentarer:

Karl-Anders Johansson sa...

Fasen vilken hycklare jag är. Jag gillar den överproducerade "Mutiny's Rockers and Lovers"-mixen bäst. Här trodde jag verkligen att jag tyckte att avskalat var bättre... :)

Nu har jag visserligen bara lyssnat på iTunes 30-sekunders preview (prelisten?), så den vanliga versionen kan mycket väl ha potential i längden...

Skön låt förresten! Gillade "When computers were still scary and we didn't know everything" :)

And I'm off to bed...

Emma sa...

Mutiny's... jo, när jag var liten tyckte jag också att det var spännande att ställa mig i gångtunneln och sjunga :). Eller i alla fall hohoa när jag cyklade genom.

Men jag vill ha en riktig klubbhopparversion... det saknas!

Karl-Anders Johansson sa...

Hehe. Jag hörde låten skvalandes i högtalarna på Stadium idag. Det tog ungefär en halv takt att identifiera låten. :)

Det är för övrigt gitarrljudet jag gillar i Mutiny's-mixen.

Buäää! Nu blev jag sugen på att lyssna på introt till Bomfunk MC:s gamla "Freestyler", men den fanns inte på iTunes... :(