måndag, juli 31

Fiskmozart


Idag fick jag ett sånt där trevligt sms från Tele 2 där de berättade hur mycket de tänker dra från mitt konto den 6 augusti. Det sms:et gjorde mig inte alls glad. Lite väl mycket bloggande via mobilen har mer än tredubblat min månadskostnad. Jag behöver inte påpeka att min månadskostnad brukar vara ganska hög ändå va?

Jaja... idag går nog den stressade knäppgöken på jobbet på semester i alla fall så då får jag lugn och ro när jag ska tjäna in de där pengarna igen :). Han skulle egentligen tagit semester redan i fredags men han anser sig själv vara oumbärlig och kan inte vara ifrån kontoret för länge. Det är mycket nu.

Jag gör klara framsteg i min golf. Det känns bra. Fast idag gick alla utslag 170m framåt och 80m åt vänster. Det gör mig inte glad. Istället kan man studera det minst sagt rika naturlivet som råder på banan. Igår hittade storebror en fin grön larv.

Idag körde jag förresten över en duva. Man tror alltid att de ska flytta på sig, man bromsar in.. visst, men man tror ändå att den ska flyga iväg. Inte den här duvan. Den satt i godan ro och stirrade åt ett annat håll när jag kom susandes förbi. Det slamrade till lite under bilen och så flög den åt vänster som en projektil tillsammans med ett moln av fjädrar. Jag tror inte att den kan flyga så snabbt av sig själv men jag vill gärna tro det ändå.

Dagens bästa skämt stod Kitty på P3 för:

Vad kallar man en musikalisk gädda?

Fiskmozart :)

Det var ingen som förstod det roliga i det riktigt och det var kanske det som var det roliga.

Inga kommentarer: