onsdag, juli 26

Lill-Olas



Efter en helsvettig dag på jobbet åkte mamma och jag ut till Lill-Olas och badade. Superskönt i vattnet. Men tusan vad det blåste! Den vinden hade jag gärna haft under min golflektion kl 17 då solen stekte en ännu mer och tripsarna kliade på hela kroppen. Men nu sitter svingen där igen och järnklubborna fungerar som de ska.

Men i Borstahusen har jag nog inte varit och badat på 10 år. Stället har utseendemässigt inte förändrats märkvärt. Men man pratar inte samma språk som jag längre i Landskrona. Det känns märkligt.

3 kommentarer:

Elias sa...

"Landskrona!
Snacka brett är alltid rätt
beordra horder av heads till reträtt
tvåsexett
stenhårda pågar
kom den så om du vågar

representerar
rejält rutinerad
diftonger tenderar att gunga
tunga, tunga ord
ska runga, slungas runt
för du vet att
rullande r låter dumt
så vad fan är respekt
besten är väckt
resten ska väck
talar fel dialekt
landets krona hör till landskronaborna" - Svenska Akademien

Emma sa...

I don't speak arab :(

Elias sa...

Jaså, det var alltså bokstavligen ett annat språk :)