måndag, juli 17

Längtan till landet...

Det var en ytterst trött Emma som försiktigt tittade fram under täcket imorse. Klockan var bara 05.30 och jag önskar att jag hade kunnat sova längre. Men ack nej.

Efter att ha jobbat hela helgen och däremellan envisats med att inte sova ordentligt utan vara ute och slarva halva nätterna så känner man sig en aning sliten. Ska ta igen det ikväll. Ska inte tillbaka till stan utan stannar låååååångt ute på landet. Här går man och lägger sig kl 20 så man orkar gå upp med tuppen och mjölka kossorna och lägga locket på brunnen och allt det där andra som man gör varje morgon på landet.

Men just nu mår jag ganska bra. Min snälla mamma bjöd på lunch i parken utanför kontoret. Men jag måste sluta dricka Ramlösa och all annan dricka med en massa kolsyra. Hela kroppen blir som en stor kolsyrebubbla som inte riktigt vet var den ska bli av. Det enda den vet är att den går sönder om man petar för mycket på den. Måste fråga Hans hur jag egentligen gjorde för att dricka de där ohemula mängderna cider... jag har glömt.

Inga kommentarer: