lördag, februari 14

Valentin

Jo, man borde vara ute i solen just nu. Strax ska jag och Snuffan åka till hundfältet och leka. Efter att ha haft en lång period då hon inte velat leka speciellt mycket (pga löp och skendräktighet) så börjar hon komma igång igen. Slut på livet som pralintjej!

För första gången i mitt liv har jag gett bort en present på Alla Hjärtans Dag. Det trodde jag inte om mig själv riktigt. Men nu har Philippe deppat lite för att det bara är jag som har en stor temugg så då köpte jag varsin riktigt fin. Synd bara att vi är mitt i behandlingen med kemiskt trä i köket. Det känns inte så spännande att laga mat eller ens te i köket just nu. Men efter helgen så är nog vår köksbänk fin igen. Eller snarare hel än fin. Kemiskt trä är inte så snyggt, eller Plastic padding med ett roligare namn. Ha! Det är sånt ord jag har roligt åt, för visst är det lite kul och lite 70-tal att laga saker med Plastic Padding? Jaja... det kommer inte rinna ner vatten till prylarna i köksskåpet under sen.

En annan sak som jag och Philippe har roligt åt just nu... Vem var det som kom på att Fredrik Reinfeldt i sann Obama-anda skulle avsluta alla tal med typ God bless Sverige? Fast på svenska då men jag kommer inte på vad man säger. Det är ju helt galet. Det finns inga som helst krav på att man ska vara kristen för att få vara stadsminister i Sverige. Tänk om Fredrik inte alls är kristen?

Insallah!

Hahaha, hysteriskt roligt faktiskt! :)

Inga kommentarer: