tisdag, februari 17

Den här dagen är min!

Idag är en mycket bra dag!

Det började lite småtrögt; vi hann bara bakom huset på morgonpromenaden innan Saphira inte visste var hon skulle bli av, skulle hon sitta eller stå... det var mycket ambivalens och ett ynkligt uttryck. Snön var jättekall att gå i och på asfalten sved saltet. Vi gick hem igen.

Någon timme senare gav vi solskenet och snön ett nytt försök. Denna gången med en massa Repairsalva. Jag på läpparna, Saphira på tassarna. I en härlig timme var vi ute i minusgraderna och lekte. Det är så roligt att min favorittjej tycker om att leka igen. Hon knäckte koden till kommandot "klättra" och var uppe på bänkar och hoppade över mitt ben massor av gånger. Det var en lycklig hund som sprang på perfekt avstånd från mig i Rörsjöparken.

Väl hemma slocknade vi båda två. Men innan jag somnade sött i soffan kollade jag mailen och såg att jag äntligen fått en inbjudan till Spotify! Yay! Jag är överlycklig kan man säga. Lyssnar på musik i vardagsrummet nu och ska städa. Philippe kommer hem snart och tar halva lägenheten. Det praktiska med att vara två :)

Fick ett spännande samtal nyss, får se vad det kan leda till.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Med en sådan rubrik och nyinstallerad Spotify kan man bara anta att det är Blümchen som fått en revival, eller?

Emma sa...

Nej! Blümchen... hon glömde jag helt! Jag fixade mina egna låtar... och egna kläder ;)