onsdag, augusti 1

Ska du ta död på mig eller?

Nu blir jag lite konfunderad... igår hos tandläkaren fick jag 4 Kåvepenin och order om att ta 4 till innan jag gick och la mig. Jag har ju alltid varit lite känslig för saker man kan må illa av så igår var en kamp. Men jag klarade mig med bara lite illamående och om man dricker juice så förvillar man bort den syrliga smaken i munnen. :)

Nu på morgonen läste jag på burken med penicillin... trodde att jag skulle ta 2 tabletter 4 gånger dagligen. Men nä... jag ska ta 2 tabletter bara 2 gånger dagligen. Innebärande att jag fick en tvådagarskur på en halv dag igår. Verkar överdrivet och funderar på om det står fel på förpackningen nu... men det finns bara 40 tabletter och det ska tas i 10 dagar så I guess not i alla fall.

Tja, tandläkaren gjorde ju ett udda intryck... säkert en sån som börjar panikbanta med vattenkrassesoppa för att kilona ska rasa i början... klart att hon ville rivstarta mig med penicillin då också.

Men... lite cred kan hon få. Det är betydligt lättare att röra på munnen idag, även om det inte är direkt mysigt.

Inga kommentarer: